Reality?

Reality?

Fantasy?

Fantasy?

SuaraPeople[dot]com sangat Gempak

Friday, December 10, 2010

salamun alaikum



Kali ini Rc memberi laluan kepada
bagi penyertaan Rc dalam Contest  : Anda Tulis!!!! Anda Menang!!!!


alahmdulillah, pertandingan ini tidak begitu ketat dari segi penulisan dan ia memberi ruang untuk Rc menulis dalam gaya Rc sendiri. check! check! >_0

okay, pertandingan, pertandingan juga, namun Rc tetap akan menruskan usaha Rc dalam mengutarakan suara hati Rc mengenai perihal dunia yang semakin mendapat tempat di hati hampir semua umat manusia diseluruh pelusuk dunia hari ini dan semalam.

Reality Check!

sedarkah kita yang kita sedar bahawa kita semua dibelengu dengan virus yang menimpa-nimpa tanpa kita semua sedari yang diberi nama al-Wahn?
atau nama melayunya adalah penyakit Wahan yang kita semua tahu intipatinya namun tidak sanggup untuk membelakangkan ia kerana....IA BEST!
betul tak? ke tak betul? check! check! Reality Check!

90% yang dapat kita lihat hari ini adalah menjurus kepada penyakit Wahan...kenapa?
senang je...HIBURAN...tiada HIBURAN tak lengkap hidup betul tak? tak betul?? better check your reality now! 
dalam satu hari,
  • bolehkah suri rumah tidak menonton drama bersiri dengan menghiburkan diri dengan hanya zikrullah?
  • di manakah  remaja dan kanak-kanak kita pada waktu terluang kalau tidak di padang atau depan komputer?
  • hehe yang ini sensitif...sah ke tak sah bagi pengguna FB seluruh Malaysia kalau tak papar kata-kata ajaib satu hari?
check! check!

dari pengamatan Rc, dunia hari ini tidak sah kalau tiada :
  • Internet (penting gak bagi Rc)
  • Wayang
  • orang nyanyi-nyanyi
  • Tv
  • Drama (tak lengkap hidup kot tiada drama?)
  • Fesyen
  • i-phone
  • dan sewaktu denganya a.k.a H.I.B.U.R.A.N

banyak lagi boleh dijadikan contoh tapi perlu ke dipaparkan disini? mestilah perlu tapi bukan entry kali ini lah ya. >_0

dan dan...Rc suka blog ini kerana dari sini Rc mula menitik berat perihal Wahan ni. ramai pasti kurang senangkan jika dah sentuh perihal hiburan kan?
tapi inilah realitinya bagi Rc. andai kita dah dekat dengan Allah maha esa, Dialah hiburan utama kita.
Rc mahu hidup dalam realiti yang nyata...bukan yang fiksi mahupun fantasi tahu? R.E.A.L.I.T.I ya kawan-kawan!

"kurangkan FANTASI, dekatkan REALITI..."

Reality Check? check! check!
Check Mate!

L.A
4 Muharram 1432H @ 16:47pm



10 comments:

Abang Suara said...

thx..wait for 12/12/2010...

pemenang akan diumum nanti

RC said...

sesame wahai Abang Suara...

Rifqin said...

wa alaikum salam Lad,

i love diz alot...
al-wahn eaaa...

shazali said...

alaikum salam warahmatullah...

may Allah bless us all...ameen

Anonymous said...

pe nak heran?
normal la dunia arini
Pm ngan sultan pun xkata pe
so, xde hal la kn?
xyah kecoh sgt

Rc said...

brother Rifqin,
all praises to Allah...

brother shazali,
aameeeen

anonymous?
erm...thats 2 subjective,
the world is more than that...
n the mentionare not the God o true Ruler of the world...
even prophet Muhammad doesn't act according his will...
wassalam

cik Bob said...

waalaikumsalam w.b.t
alhamdulillah...
peringatan yang baik
teruskan wahai anak

nota jari : cik Bob ok je x tgk sinetron huhu

The Nazir said...

erk...salam

hiburan pun penting gak kn?
kalau asyik beribadat je x seimbang la dunia akhirat...ke salah? ngeeee

Rifqin said...

juz got my google acct ^_^

Rc said...

cik bob,
bravo mam >_0
jd seorg wanita solehah...aameeen


The Nazir,
hiburan ada had,
slagi tidak mengkhayalkan, harus hukumnya >_0


Rifqin,
haha...now i c u

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Lorem